Siiru 'Ala Barokatillah

Tidak Ada Insan Suci Yang Tidak Mempunyai Masa Lampau Dan Tidak Ada Insan Yang Berdosa Yang Tidak Mempunyai Masa Depan

“Assalamualaikum, kepada Al Fadhil Ustaz yang dikasihi dan disayangi, kami dari anak didik di Akademi Ar Rasyidin mengucapkan selamat menyambut hari ulang tahun perkahwinan yang ke 15. Moga-moga Ustaz diberikan kekuatan dan thabat dalam perjuangan. Doakan kami juga seperti Ustaz hendaknya. Takbir!!!”


Ucapan ini gua copy & paste dari K850i gua yang mana ianya telah dihantar melalui SMS oleh staff Akademi Ar Rasyidin untuk ditujukan khas buat MyBigBoss, di atas ulang tahun perkahwinan beliau yang ke 15. Perkongsian hidup bersama Ustazah Hamidah dan anak-anak cukup memberi makna yang mendalam kepada beliau dan perjalanan hidup beliau yang penuh dengan onak duri dalam memikul ‘title’ sebagai seoraang pendokong islam ini telah dijadikan motivasi dan inspirasi kepada gua dalam memahami dan menempuh hakikat sebenar sebagai seorang da’e.

Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi. Inilah MyBigBoss yang gua maksudkan. Tq di atas segala ilmu dan pengalaman, teguran dan nasihat, pujian dan kemarahan, kegembiraan dan kesedihan, kegigihan dan ketabahan, jeritan dan laungan, semangat dan pengorbanan, pengucap dan pendengar, ceramah dan syarahan, semangat dan kelasakan, semua ini telah menyedarkan aku erti sebuah kehidupan. Aku amat kagum dan bangga denganmu... Aku juga begitu kagum dengan “sayap kirimu”, Ustazah Hamidah. Moga-moga bakal “sayap kiriku” juga seperti Ustazah. Berjuang dan berkongsi hidup, senang atau susah... Bersama-sama...

Ku merindui untuk bermusafir denganmu lagi... Ustaz... Allahuakbar!!!

Catatan dari suara hati seorang Pegawai Khas Akademi Ar Rasyidin...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Komen kaw2 yer..huhuhu

SEMAKAN DAFTAR PEMILIH

SangKelembai

SangKelembai

'Bout Me

Foto saya
Blog ini merupakan catatan yang berkisar tentang diri gua, namun turut menyentuh isu semasa dan persekitaran. Seorang yang agak simple dan 'selamber rock', tetapi serius dalam perkara yang dirasakan HAQ & BETUL. Suka memerhatikan tingkah laku orang, agak berterus terang, suka menguji dan susah memuji. Salam Kelembai...

TunjukAjarKuSifu

TunjukAjarKuSifu

IMAN...OK ke KO???

IMAN...OK ke KO???

KaTa-kAta HikMah

Carilah kebaikan, milikilah kebaikan, dan warisilah kebaikan.Kebaikan itu bukan hanya pada yang harum dan indah, tetapi juga ada pada yang busuk dan hodoh. Najis boleh ditukar menjadi baja. Penawar bisa ular datang dari racunnya.

Masa Depan Islam

Masa Depan Islam

Jom Usrah

Jom Usrah

Ulama' Meneraju Kepimpinan

Ulama' Meneraju Kepimpinan

BOIKOT MEDIA BN

BOIKOT MEDIA BN

Pengikut

Online

BoRak-BoraK


ShoutMix chat widget

Siasah

My Prem