Siiru 'Ala Barokatillah

Tidak Ada Insan Suci Yang Tidak Mempunyai Masa Lampau Dan Tidak Ada Insan Yang Berdosa Yang Tidak Mempunyai Masa Depan



Ahhhhh.... naik pening aku untuk menjawab soalan yang bertalu2 yang ditujukan khas oleh member2 lama aku berkenaan dengan isu panas yang berlaku sejak beberapa hari yang lepas.

Isu "Ahli Umno Tak Masuk Syurga"

Sekali lagi aku terpaksa "paw" maklumat dari shbat baik aku, Ir. Farid dan senior aku masa study kat SIC dulu, Nik Joe... huhuhu

Juga ada perasaan bimbang untuk menjawab semua soalan yang diajukan pasal isu tu. Lebih2 lagi melalui SMS. Cakap A orang faham B. Lebih parah cakap A faham F or H. Lebih baik aku serah atau bertanya pada yang lebih pakar (walaupun dengan cara "paw". hehehe...).

Jangan jadi seperti Abdullah bin Ubai yang mengaku Islam.. Yang sama2 sembahyang bersama nabi dan sahabat (bukan saf belakang sekali mcm kita tapi betul2 belakang Nabi SAW), berdoa bersama nabi malah pernah turut serta dalam peperangan bersama nabi dan sahabat (dalam peperangan Bani Mustaliq) tetapi dihati mereka ada sikap untuk tidak yakin kepada Islam serta berusaha untuk memisahkan Politik dalam urusan Agama yang dibawa Nabi s.a.w.. Sikap-sikap sebegini, memang sahih bercanggah dan orang-orang yang macam ni lah yang dikiaskan oleh TGNA sebagai golongan yang tak masuk syurga!!!

Na 'u Zubillah Hi Minzalik...

"Saya pon tahu doh, otak UMNO dangan otak PAS serupo jah, sama bodo sama cerdik belako. Tapi kalu nak buat modal nie dalam pilihanraya, kerja bodo belako, nak tunjukkan kebodohe kito dalam berpolitik" - Tok Guru Nik Aziz.

Media yang melaporkan isu ni, diharap bertanggungjawab dengan kenyataan yang telah dikeluarkan! Yang telah diputar-belitkan dari maksud asal...

0 ulasan:

Catat Ulasan

Komen kaw2 yer..huhuhu

SEMAKAN DAFTAR PEMILIH

SangKelembai

SangKelembai

'Bout Me

Foto saya
Blog ini merupakan catatan yang berkisar tentang diri gua, namun turut menyentuh isu semasa dan persekitaran. Seorang yang agak simple dan 'selamber rock', tetapi serius dalam perkara yang dirasakan HAQ & BETUL. Suka memerhatikan tingkah laku orang, agak berterus terang, suka menguji dan susah memuji. Salam Kelembai...

TunjukAjarKuSifu

TunjukAjarKuSifu

IMAN...OK ke KO???

IMAN...OK ke KO???

KaTa-kAta HikMah

Carilah kebaikan, milikilah kebaikan, dan warisilah kebaikan.Kebaikan itu bukan hanya pada yang harum dan indah, tetapi juga ada pada yang busuk dan hodoh. Najis boleh ditukar menjadi baja. Penawar bisa ular datang dari racunnya.

Masa Depan Islam

Masa Depan Islam

Jom Usrah

Jom Usrah

Ulama' Meneraju Kepimpinan

Ulama' Meneraju Kepimpinan

BOIKOT MEDIA BN

BOIKOT MEDIA BN

Pengikut

Online

BoRak-BoraK


ShoutMix chat widget

Siasah

My Prem